Bekacsintó

Visegrádi séta

2018. november 02. 18:11 - Krisz B

Útikalauz

Őszbúcsúztató kis kiruccanásra indulunk Visegrádra. Nehéz a kényelmet félretenni, így autóval közelítünk. Kényelmességünk majdnem megbosszulja magát és nem jutunk ki Szentendréről sem. Belső sávban a laktanya mellett áll le az autó... Vészvillogó ki, anyázások be. Valahogy újraindul, mi megérkezünk. img_20181102_123327.jpg

A lehetséges útvonalak közül ősszel mindenképp válasszuk a Plisszentlászlón keresztül haladó erdei szerpentint. Csodálatos pompájával mutatkozik meg ebben az évszakban az erdő. Lepencére érve jobbra kanyarodva érjük el a Rév utcát. Itt ismét a hegy és a fellegvár felé hajtva az Erdei Iskola előtt parkolunk le. Innen már érdemes gyalog folytatni az utat a Kaán forrás felé. A piros túristajelzést követve, kis emelkedőn keresztül jutunk el az Ördögmalom étteremig. Ugyan ebédidő van már, de ezt mások is tudják, teltház van. Indulunk tovább a Kaán forrás felé. Az enyhe emelkedő meg sem kottyan. Biciklizők és túrázók jönnek mennek. A forráshoz vezető úton a következő állomás a Pisztrángos tó. Aki még nem pecázott sohasem, itt megteheti, amit kifogott megveheti. Az Ördögmalom étteremben el is készítik neki. Most nem állunk meg, hanem folytatjuk sétánkat. Hamarosan megpillantjuk az Apátkuti Vadászházat. Romantikus lélekként már látom is, ahogy..., de már tovább is haladunk. Néhány lépés szinte és megérkezünk a Kaán forráshoz.

Kaán Károlyban hazánk erdőmérnök és gazdaságpolitikus szakemberét tisztelhetjük. img_20181102_131629.jpgNevéhez fűződik az Alföld fásítási programja mellett az 1935. évi erdő-, és természetvédelemről szóló törvény. A forrást először 1938-ban, majd ismét 1974-ben foglalták.  A többiekhez hasonlóan mi is megtöltjük kulacsunkat. Ez alkalommal nem követjük tovább a piros jelzést Pilisszentlászló irányába. Visszafordulva ismét az Ördögmalom étteremnél járunk.

Érdemes betérni, hamar találunk most már helyet is. Gyors és kedves kiszolgálás, a megrendelt étel-ital hamar az asztalon. Nem bánjuk meg, hogy betértünk ide enni, nem egy streetfood étterem árszínvonala, de finom és bőséges az ebéd. A hely a pisztrángról híres, méltán, de a vadast kihagyni vétek!

Dolgunk végezetével és a hőmérséklet csőkkenésvel indulunk haza, megcsodálva még a színpompás erdő varázsát.

Ez nem a mozis bejegyzés, de azért 10/10

Ajánlom korhatár nélkül annak, aki egy kis erdei sétára vágyik

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.